
V průběhu podzimních měsíců animátoři v rámci projektu „Nestůj a HOP!“ zorganizovali celkem čtyři programy se dvěma šestými třídami ze Základní školy Brno, Novoměstská 21 a využitím nových poznatků a dovedností v oblasti vedení reflexe tak navázali na vzdělávací kurz, který absolvovali v měsíci září. Více informací o proběhlém kurzu naleznete v článku zde.
Realizované programy s názvem „Klima třídy“, jejichž cílem bylo především podpořit vzájemnou komunikaci, respekt, dodržování pravidel a dalších kompetencí potřebných pro vytvoření zdravého a bezpečného třídního kolektivu za využití reflexe a edukačně zábavných her. Každý program byl třeba uzpůsobit specifickým potřebám konkrétní třídy. Vzhledem k tomu, že se jednalo o dva na sebe navazující programy, tak při prvním programu animátoři vycházeli z informací od třídního učitele, který jim poskytl základní popis třídního kolektivu a zprávu z adaptačního programu. Tedy první program cílil především na poznání žáků a jejich potřeb. U druhého programu už animátoři věděli, jaké děti ve třídě jsou, a tudíž i to, jaké aktivity pro daný kolektiv budou nejvhodnější a na co se mají během reflexe nejvíce zaměřit. Návaznost a samotné vedení programů kladně hodnotili i třídní učitelé a my si tak můžeme být jistí, že všechny děti udělaly HOP! vpřed (neboli pokrok) v oblasti týmové spolupráce a komunikace mezi sebou stejně tak, jako i my jsme se posunuli v našich dovednostech vedení reflexe při práci s žáky základních škol.
Děkujeme, že jsme díky programu podpořeného Mládež kraji – Jihomoravský kraj, který realizuje Rada dětí a mládeže Jihomoravského kraje za finanční podpory Jihomoravského kraje, města Brna a Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy mohli udělat společně HOP! a rozvíjet tak svoje schopnosti a znalosti a tím se zlepšovat v tom, co nás baví a čemu se chceme i nadále věnovat.
Za celý tým Nestůj a HOP! děkujeme.